Sosyal Medya Yönetimi Fiyatları
Günümüzde sosyal medya çocuklardan başlayıp 60’lı 70’li yaşlarına kadar herkesin kullandığı bir mecra haline gelmiştir. Aslında çoğu kişinin günlük hayatında kullandığı ve eğitime ihtiyaç duymadığı bu mecra da büyük şirketler çalışanlarına sosyal medya yönetimi ile ilgili büyük bütçeler ayırıp eğitim aldırıyor. Eğitimin önemi her alanda önemli olduğu gibi sosyal medya gibi büyük bir mecra da doğru kullanmak adına bu alanda da önem kazanmıştır.
Sosyal Medya Yönetimi
Sosyal medya yönetimi kolay gibi görünse de aslında oldukça zordur. Mesela bir şirket için sosyal medya yönetimi şirketin marka konumlandırması, prestiji, yaptığı sosyal sorumluluk projelerinin sergilenmesi, genel görüşlerinin ve ürünlerinin tanıtımı için kullandığı web sitesinden sonra şirketi destekleyen en önemli mecradır. Doğru yönetildiği taktirde şirkete maddi olarak kazanç sağlar. Dijital dünyadaki duruşunuzu, amacınızı, hedef kitlenizi belirledikten sonra sosyal medya yönetimi için profesyonel firmalarla görüşebilirsiniz.
Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Olmalıdır?
Aslında herkes için kolay gözüken ve herkesin yapabileceği bir işmiş gibi duran sosyal medya sadece fotoğraf veya yazı paylaşmak değildir. Sosyal medyada kime seslenmek istediğiniz, hangi alanda faaliyet göstermek istediğiniz önemli bir ayrıntıdır. Tüm bunları belirledikten bu işi nasıl yapacağınızı düşünmek gerekir. Eğer bir firmayla çalışmaya karar verdiyseniz firmanın sizin istediğinize göre haftalık veya aylık bir plan çıkarması, planlamanın içinde hangi sosyal medya kanallarında hesaplarınızın oluşturulacağı, içerik ve fotoğraf paylaşımları zamanları hakkında bilgiler vermesi gerekebilir.
Stratejiler doğru belirlenip uygulandıktan sonra web sitenizle entegre giden sosyal medya hesaplarınız şirketinizin prestijini arttıracaktır.
Hangi Sosyal Medya Kanalları Daha Etkili
İnternetin yaygınlaşması, insanların her yaptığını paylaşma ve duyurma isteği ile gelişen çağımızda iş alanınında yaygınlaşma ve en iyi reklam aracı olarak yine başrol de internet! Yazılım sektörü internetteki araçların gelişmesinde tabi ki büyük rol oynamaktadır. Facebook kurucusu Mark Zuckerberg facebook uygulamasının bu kadar tutulacağını belki de hayal dahi edememişti.
Facebook fotoğraf ve yazı ağırlıklı bir uygulamadır. Facebook da beğeni sayfaları veya işletme sayfaları ile şirketiniz adına sayfa açabilir ve ürün tanıtımlarınızı yapabilirsiniz. İnstagram görsel ağırlıklı olarak açılmış bir uygulama daha sonrasında kurumsal olarak firmaların vergilere uygun olarak satış yapabildikleri bir mecra olarak da kullanılmaya başlanmıştır. Linkedln , twitter gibi bir çok sosyal medya kanalı bulunmaktadır. Hangi sektörde bulunuyorsak içerikleri iyi tanımlayıp şirketimize uygun hesaplarla web tasarımımızı destekleyecek şekilde bu hesapların yönetimini yapmak firmamız için yararlıdır.
Sosyal Medya ve Müşteri
İnsanlar artık çoğu alışverişini internet üzerinden yapmaya yönlendi. Bunun sebebi mağazaya gidip dolaştıktan sonra aradığını bulamama ve boşa geçen zaman, Haftada 1 gün izinli olarak çalışan kişilerde zamanını alışverişe ayırmak istememe, internet ortamında diğer ürünlerle daha iyi karşılaştırma yapabilme, ve en önemlisi mağazalara göre fiyatların internette daha düşük tutulması olabilir.
Sosyal medya üzerinden amatör olarak satış yapan işlerini büyüten ve daha sonrasında web sitesiyle online satış sitesi kuran bir çok firma vardır. Doğru ürün ve doğru kitle bulunduktan sonra sosyal medyanın şirketlere fazlasıyla katkısı olmaktadır.