Kurumsal Kimlik Tasarımı

Kurumsal Kimlik tasarımı bir şirketin dışarıdan bakıldığında duruşunu, tarzını belli eden çalışmalardır. Kurumsal bir firma olma yolunda ilerleyen bir şirketin veya zaten kurumsal olan şirketlerin kurumsal kimliği müşterilerine, rakiplerine karşı güvenilir ve kaliteli duruşunu temsil eder. Kurumsal kimlik tasarımında belli kalıplar vardır. En önemli ayrıntılar renkler ve kullanılacak olan amblemdir.

Mesela Nike firmasının logosunu gördüğümüzde o amblemin bize çağrıştırdığı ilk izlenim kaliteli bir ayakkabı firması olması, marka konumlandırmasını ve kurumsal kimlik çalışmasını çok iyi oturtmuş firmalarda bazen logo için sadece bir amblem bile yeterli olabiliyor.

Kurumsal kimlik çalışması firmanın baştan aşağı her şeyi ile bir ölçü ve kalıba sokulmasıdır. Logo, ofis renkleri ve dizaynı, antetli kağıtları, tabelası, kartviziti, ofis kıyafetlerine, e-imzalara kadar her şeyi içerir.

Kurumsal Kimlik Tasarımı Nasıl Olmalı

Kurumsal kimlik tasarımında hedef kitlemize ve bulunduğumuz sektöre uygun ana renkleri belirlemek önemlidir. Bir başka firmanın renkleri, amblemine ve duruşundan uzak kalarak çalışmalarımızı yapmalıyız. İlk iş firmanın logosunu belirlemektir. Kurumsal kimlik çalışması yaptırırken profesyonel firmalarla çalışmak önemlidir. Logo ve renkler belirlendikten sonra artık o firmanın imzası niteliğinde olacak ve ufak dokunuşlar dışında tamamen farklı değişikliklerin olmaması firmamızın kalitesi için olumlu etkiler bırakacaktır.

Kurumsal Kimlik ve Markalaşma

Kurumsal firmaların olmazsa olmazı durumuna gelmiş kurumsal kimlik tasarımı firmaların kurulma aşamasında ilk ortaya çıkan kalemlerdendir. Yapılan kurumsal kimlik çalışmalarına göre renk ve ofis dizaynına karar verilir, kartvizitler, faturalar,antetli kağıtlar, şirket arabasının üstüne yapılacak tasarımlar, mailler için gerekli logolu imzalar, web tasarımı renkleri, ofis kıyafetleri ayarlanır.

Markalaşma için kurumsal kimlik çalışmasının iyi oturmuş olması gerekir. İyi oturmuş bir kurumsal kimlik çalışması marka konumlandırmasında oldukça yararlı olacaktır.

Kurumsal kimlik çalışmasında ilk önce firmanın isteklerine bakılır ana renkler ve ana hatlar belirlenir daha sonrasında çalışmalar yapılır ve firmanın onayına sunulur firma çalışmalar üzerinde revize isteyebilir ve çalışmalar da ufak değişiklikler yapılabilir. En son onay alındıktan sonra baskı yapılacak çalışmalar da baskılar hazırlanır, ofis içi uygulamalarda ofis çalışmaları başlar.

Kurumsal Kimlik Fiyatları

Kurumsal kimlik çalışmalarında fiyat belirlenirken neler istediğinize bakılır. Sadece logo, kartvizit, antetli kağıt ve fatura isteyebilirsiniz. Sadece logo ve kartvizit çalışması da isteyebilirsiniz veya içerisinde her şeyi kapsayan kurumsal kimlik çalışması yapabilirsiniz. Firmalardan fiyat aldıktan sonra anlaşma sağlayacağınız firma ile sözleşme yaparak çalışmaya başlayabilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir