Pazarlama, bir firmanın veya herhangi bir şahsın üretmiş olduğu mal ve hizmeti hedef kitleye tanıtarak onlara ulaştırmaktır. Pazarlama kavramı ilk çağ insanlardan başlayarak günümüzdeki teknolojik ve modern çağ insanına kadar sürekli olarak kendini yenileyen ve çağa uyduran bir kulvardır. Bütün toplumlarda satıcı ve alıcı kavramları tarihten beri var olmuştur böyle bir durumda pazarlamanın olmaması düşünülemez. Bunun için değişik teknikler üretilmiş mal ve hizmet üreten kişiler pazar paylarını artırmak karlarını en üst seviyelere taşımak için sürekli bir çaba içerisinde olmuşlardır. Pazarlama klasik ve modern pazarlama olmak üzere iki ana gruba ayrılmaktadır. Klasik pazarlamada amaç maksimum ürün elde etmektir. Klasik Pazarlama türünde üretim kalitesini artırmak maliyetleri azaltmak gibi tamamen üretim ile ilgili süreçleri değerlendirir. Modern pazarlamada ise ana hedef kitle müşteridir. Müşteri taleplerine göre mal ve hizmetler üretir.
Pazarlamanın Önemi
Pazarlama bir malın üretilmeden önceki süreçten başlayarak hedef kitleye ulaşma sürecindeki bütün iş ve işlemleri kapsadığı önemli bir yere sahiptir. İyi bir pazarlama sayesinde işletmeler üretim aşamalarında maliyetleri düşürüp satışları ve kaliteyi arttırarak karlılıklarını en üst seviyelere kadar çıkarabilirler. Pazarlama sayesinde mal ve hizmetler karşı taraftaki muhataplara iyi bir şekilde anlatılacağı için tanınırlığınız artacak bu da satışlara yansıyacaktır. Pazarlama sayesinde malın paketlenmesinden nakliyesine kadar birçok konuda kaliteli hizmet vermek mümkün olabilmektedir. Hedef kitlenin belirlenmesi bu kitlenin sizi tanıması sağlanarak duygusal bir bağ sağlanmış olur. Pazarlama tekniklerinin zamana göre yenilenmesi tüketiciye sürekli kendinizi hatırlatmanız değerinizi arttıracaktır.
Dijital Pazarlama Gerekli mi?
Çağımızın internet ve teknoloji çağı olmasından dolayı pazarlama yöntemleri de değişikliğe uğramıştır. Hedef müşteri kitlesine internet, web siteleri, sosyal medya ve diğer dijital kanallar sayesinde ulaşım olarak tanımlanabilir. Dijital pazarlama yöntemleri arasında arama motoru optimizasyonu sayesinde siteniz üst sıralara çıkarak hedef kitlenizi arttıracaktır. Sosyal medya sayesinde tanınırlığınızı arttırabilirsiniz. İnternet reklamcılığı, Google adwords, Google haritalar gibi yöntemler sayesinde uzak ve geniş hedef kitlelere ulaşarak Pazar payınızı arttırabilirsiniz. Dijital çağa ayak uydurmayan işletmeler rakiplerinin her zaman bir adım gerisinden gelmek zorundadırlar.