Ürün Fotoğraflama Sırasında Sık Yapılan Hatalar

Özellikle e-ticaret sistemi ile satış yapmakta olan firmaların ürün tanıtımlarını yapabilmeleri adına ürün fotoğraflarını çok anlaşılır bir şekilde siteye yerleştirmeleri gerekir. Siteye ilk giriş yaptığında alıcının karşısına öncelikle satışı yapılacak ürünün resmi gelir. Bu resim detayları alıcı için ilk alım sinyallerinin oluşmasını sağlar.

Bir ürünün albenisi ne kadar yüksek olursa alıma olan yönlendirmesi de o kadar fazla olacaktır. Yanlış konulacak bir açı ya da kullanılan resmin görüntüsü ürün alımına olan ilgili azaltabilir ya da çoğaltabilir. Amatörlükten uzak profesyonel bir çekim kalitesi ve açısı ile konulan görsellerin satışları doğrudan etkilediği bilinmektedir. Bu yüzden ürün fotoğraflama da hata yapılmaması çok önemlidir.

urun foto

Satış Sitesine Konulan Ürün Resimleri Nasıl Olmalıdır?

Öncelikle satış sitelerine koymuş olduğunuz ürün resimleri kesinlikle kendi stoklarınızda olan gerçek ürünlerden oluşmalıdır. Genelde alım satım yapan üretimi olmayan firmaların ürün resimleri birbirinin aynısı olur. Bu da alıcı açısından albenisi olmayan bir durumdur. Mutlaka üreticinin kendi resimlerini değil kendi satış sayfanıza özel resim çekimleri yaparak konulması önemlidir. Ürün açıklamalarının yanına ekleyeceğiniz resimde ürün her hali ile gösterilmelidir.

Tek bir açıdan değil de birkaç açıdan ürün resmini yerleştirmek alıcının karar verme aşamasında çok yardımcı olacaktır. Tek görüntü genelde algı olarak göz atıp geçilecek şekilde bir izlenim yaratır. Ürün resimlerini farklı açılardan kullanarak daha fazla detay bilgi vermiş olursunuz. Mümkün olukça resimlerinizin arka planında düz fonlar kullanmanız gerekmektedir. Karışık fonlar ya da alelade bir ortamda çekilmiş resimler ciddiyeti ortadan kaldırır.

Ürün Fotoğrafları Nasıl Etkili Hale Getirilir?

Sitenize oyacağınız resimlerde kopya resim olmamasına dikkat etmelisiniz. Arka fonlarda ürünü ön planı çıkaracak temalı fonlar kullanmanız önemlidir. Ürün resimleri çekilirken ışığın çok iyi ayarlanmış olması gerekmektedir. Resimleri çekerken kullanılacak olan makinenin profesyonel olması çözünürlük kalitesini artıracaktır. Ayrıca resimlerde ürün net bir şekilde gözükmeli bulanık olmamalıdır. Ürün resimlerinde deklanşörün parlaklığının ayarlanması ürünün gerçek renklerini ortaya çıkaracaktır. Pozlamalarda ürünün içeriğine göre manken kullanımı yapılacaksa görselliği düzgün olanlar tercih edilmelidir.