Marka İmajı Nedir ve Neden Önemlidir?

Günümüzde tüketicilerin istek ve beklentilerine yönelik çalışmalar yürütülmektedir. Herhangi bir marka ya da ürün hakkında tüketicinin memnuniyetini kazanmak ya da marka algısını tanımlamak doğrudan marka imajı ile alakalıdır. Markanın kullanıcıların gözündeki imajı şirketin büyümesine vesile olabileceği gibi zarar görmesine de neden olabilir.  Özellikle e- ticaret firmaları için çok önemli bir konu olan marka imajı, ürün hakkında, izlenimleri düşüncelerin deneyimleri ve fikirleri ortaya çıkaran bir terim olmaktadır.

marka imaji

 Marka İmajı Önemlidir

Marka imajı tüketiciden tüketiciye değişiklik göstermektedir. Yani bir marka bazı tüketiciler için çok iyi ve üstün kaliteye sahipken kimi tüketiciler için de kötü bir deneyimden ibaret olmaktadır.  Bu nedenle özellikle E- ticaret siteleri ve markalar müşteri memnuniyetini artıracak olumlu çalışmalar yapıp, genel anlamda marka imajını daha iyi seviyeye getirebilirler.  Burada marka imajının önemi ise sade ürünün ya da markanın daha iyi tanınması ve geniş kitleye yayılması içindir. Marka imajı iyi olan bir firma için tüm tüketiciler olumlu görüşler sunarlar ve referans olarak daha geniş kitleye yayılmasını sağlarlar. Böylece firma ya da marka sahipleri yapmış olduğu pazarlama çalışmalarında ekinliği ve verimliliği artış göstererek marka imajını bir üst seviyeye çıkarırlar.  Bunun da birlikte doğru pazarlama stratejiler geliştirip, doğru kanallar ile hedef kitleye çok kısa bir sürede ulaşabilme fırsatı bulurlar.

Marka imajını Güçlendirecek Önerileri

Son dönemlerde firma sahipleri marka imajını güçlendirmek için sosyal medya mecralarını kullanmaktadır. 7’den 70’e herkesin büyük bir ilgi iel kullanmakta olduğu Facebook, instagram twitter ve benzeri platformlar sayesinde markasını dünya geneline yaymayı başarmaktadır.  Hızlı ve kesintisiz iletişim kurmanın en etkili yollarından birisi olan bu ağlar sayesinde pek çok firma ürün ya da marklarının tanıtımı yapmakta hatta satış bile gerçekleştirmektedir. Mobil tabanlı olan bu platformlar yer zaman kısıtlaması olmadan iletişim kurma olanağı sunduğundan dolayı   firmalar da kendi oluşturdukları içerikleri binlerce kişiye aynı anda ulaştırabilme fırsatını buluyorlar.  Böylece tüm marka ve ürünler dijital pazarlamadan çok önemli değer kazanmaktadır.