Kurumsal Firmalar İçin Alternatif Sosyal Medya İçerikleri

Önce bilgisayarlar, ardından internet ve bunların akabinde sosyal medyanın insanların yaşamına girmesi ile beraber genel anlamda dünya üzerinde ciddi değişimler yaşandı. Günümüzde en yoğun olarak kullanılan özellikle kurumsal bazda ele alındığında Linkedln, Facebook ve Instagram ilk sıralarda geliyor. Bu bağlamda bakıldığında bu sosyal medya mecraları firmaların bilinirliğini artırırken, farklı kitlelere de ulaşılmasını sağlıyor. Bu noktada da sosyal medya içerikleri çok ciddi önem kazanıyor.

sosyal medyaa

Sosyal Medya İçerikleri Nasıl Olmalı?

Kurumsal olan firmaların normal şartlar dâhilinde klasik reklam ve pazarlama ile ulaşamayacağı kitlelere sosyal medya ile hızlı, doğrudan ulaşması mümkün oluyor. Bu noktada kullanılan sosyal medya içerikleri de son derece önemlidir. Burada işin en önemli püf noktası, sosyal medya platformunun yapısına uygun olan sosyal medya içeriklerinin kullanılmasıdır.

Gerilla pazarlama mantığından yola çıkarak alternatif sosyal medya içeriklerinin kullanılması, günümüzün bitip tükenmeyen rekabet koşulları içinde son derece akılcı olan bir yöntemdir. Burada alternatif, yani diğer kurumların kullanmadığı sıra dışı sosyal medya örnekleri vermek gerekir ise şunlar söylenebilir: Çarpıcı ve gündeme uygun anketler yapılması, firmanın tarihçesinin çok özel tasarlanarak sunulması, kurumsal firmanın yapısına uygun ilginç videolar son derece etkileyicidir.

Aynı zamanda özel başka yerde olmayacak bilgilerin paylaşılması, sıkça sorulan sorular, müşteriden gelen feedbacklar, özel yarışmalar yapılması, sosyal sorumluluk projeleri, milli bayramlara özel hazırlanan videolar ki bunun örneklerini son dönemde sıkça görüyoruz.

Şirketin bir gününü gösteren fotoğraflar yüklenmesi başlıca verilebilecek örneklerdir. Burada en önemli olan olgu firmanın yapısına zarar vermeden, kişiselliğe kaçmadan alternatif sosyal medya içeriklerinin paylaşılmasıdır. Yayınlanan video ve fotoğraf kalitesi de üst düzeyde olmalıdır.

Sosyal Medya İçeriklerinin Firmalar İçin Önemi

Kurumsal firmaların imajlarını güçlendirmesi açısından sosyal medya paylaşımları çok önemlidir. Aynı zamanda rakiplere karşı da çok önemli bir tavır geliştirilmiş olmaktadır. Ayrıca sosyal medyanın günümüzde kullanılması kaçınılmazdır. Firmalar en doğru biçimde sosyal medyanın tüm özelliklerinden faydalandığı zaman önlerinde bambaşka bir yol açılacaktır. Elbette bilinirlik, sürdürülebilirlik açısından da son derece sosyal medya içerikleri imaj yönetimi açısından çok önemlidir.